Skip to Content
Play-programma's leveren topprestaties in 2021

Play-programma's leveren topprestaties in 2021

De feestdagen staan voor de deur, maar SBS Belgium heeft ook nog een andere reden om te vieren: een jaar vol nieuwe zenders en topcijfers. Zo werd de Play-familie geboren, schoven de nieuwe zenders Play7 en Play Sports Open aan bij de feestdis, zag GoPlay het daglicht en binnenkort kan de kijker ook nog eens afstemmen op Play247 naar aanleiding van het nieuwe seizoen van Big Brother. En dat allemaal resulteert op dit moment in een sterk gecombineerd marktaandeel van 20,1%.

Beste voorjaar ooit

De beoogde 20% werd ook dit jaar dus gehaald, en dat opnieuw in volle corona. In het voorjaar was het al meteen all eyes on Big Brother. Lineair was de moeder der realityreeksen marktleider zowel vroeger als later op de avond en dat met gemiddeld 32,1% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54. Naast de 378.383 lineaire kijkers deed Big Brother er online nog een ‘big’ schep bovenop van maar liefst 10,3 miljoen views, waarvan 3,7 miljoen voor de succesvolle livestream. Big Brother sprak ook een erg jong publiek en actief publiek aan over de verschillende platformen heen, waardoor Play4 meer dan 4 op de 5 Vlamingen uit de doelgroep wist te bereiken. Ook kleppers als De Mol, Blind Gekocht en De Container Cup deden het uitstekend, naast o.a. nieuwkomer de Bachelorette en het intrigerende Don’t Worry Be Happy. De Mol was de winnaar van de zondagavond met gemiddeld 48,3% marktaandeel (1.404.765 kijkers) en online nog eens ruim 3,7 miljoenviews (long- & shortform). Blind Gekocht bleef op topniveau met 38,3% marktaandeel (828.673 kijkers), De Container Cup vond een knappe 25,3% marktaandeel (429.079 kijkers), De Bachelorette was meteen een schot in de roos met 23,1% (432.478 kijkers) en Don’t Worry Be Happy scoorde 23,6% (652.138 kijkers). Play4 kende zo zelfs zijn beste voorjaar ooit.

Straffe najaarscijfers

Na de pittige concurrentie van de vele grote sportevenementen afgelopen zomer (EK, Tour de France en Olympische Spelen) veerde de Play-familie in het najaar op. Meer dan ooit kunnen kijkers op verschillende momenten afstemmen op verschillende platformen om hun favoriete content te bekijken. En net dat deden en doen ze massaal, waardoor Play ook meer mensen dan ooit bereikt. Zo spatten enkele nieuwkomers van het scherm en van de kijkcijfertabellen. De Verhulstjes Saint-Tropez, Klopjacht en James De Musical gaan met hun best bekeken aflevering vlotjes over het miljoen kijkers. Ook sterkhouders De Slimste Mens ter Wereld en Dancing With The Stars zitten stevig verankerd in de top 10 van best bekeken afleveringen. Play Sports Open wist dan weer 2 op 3 abonnees te bereiken. En waar Big Brother en De Mol de top van het online klassement bezetten in het voorjaar, steekt De Slimste Mens ter Wereld er dit najaar bovenuit op GoPlay met nu al bijna 4,9 miljoen views (short- en longform)

Jingle all the Play!

Play4 sluit 2021 af met de finale van De Slimste Mens Ter Wereld, Dancing With The Stars: Merry Christmas en Dancing With The Stars: Happy New Year. Op Play5 start de nieuwe Vlaamse realityreeks Dance Dreams en Play7 staat nog heel de maand december in teken van Winter Wonderland, met de leukste kerstfilms.

Tenslotte kondigt 2022 zich nu al straf aan: Peter Van de Veire en Geraldine Kemper warmen zich alvast op voor een nieuw seizoen Big Brother. Ook deze keer blijven we innoveren met de lancering van Play247, het kanaal dat Big Brother 24 op 7 volgt.

Story image
Niels Pittevils Persverantwoordelijke Play4, Play5, Play6, Play7 & GoPlay

 

 

Over GoPlay

Alle vermelde teksten, foto’s, afbeeldingen, logo’s, handelsnamen, merken en audiovisueel materiaal zijn in eigendom of in licentie van Play Media, Play4, Play5, Play6, Play7 of GoPlay: deze zijn auteursrechtelijk of anderszins beschermd.

Gebruik hiervan is niet toegestaan zonder voorafgaandelijk akkoord van Play Media, hetzij via email hetzij na het ontvangen van een login op www.beeldfabriek.be. Het ontvangen van een login impliceert uw akkoord met de gebruiksvoorwaarden van www.beeldfabriek.be.

GoPlay
Harensesteenweg 224
1800 Vilvoorde